Společné vzdělávání je na Poběžovicku, které patří mezi sociálně slabé oblasti, důležitým prvkem. Žáci v rámci inkluzivního vzdělávání získávají i základní předpoklad pro jejich budoucí uplatnění na trhu práce. V rámci společného vzdělávání dochází k častějšímu kontaktu s rodiči žáků. Žákům se SVP dochází k poskytování pomoci a přizpůsobení tempa učiva tak, aby nedocházelo k jejich vyčleňování.
Aplikace inovativních přístupů v oblasti sociálního začleňování
- dobrovolné doučování po skončení výuky ve škole
- koordinátoři inkluze
- pravidelná komunikace mezi rodiči a školou
- volnočasové aktivity se zaměřením na vzájemnou spolupráci
Využití stávajících integračních nástrojů s inovativním prvkem
- koordinátoři inkluze se zaměřením na práci se sociálně a zdravotně znevýhodněnými a zdravotně postiženými žáky
- DVPP orientované na spolupráci žáka s AP a přístup pedagogů k žákům se SVP
- asistenti pedagoga k žákům se SVP
Zavádění nových integračních opatření s potenciálem jejich šíření do dalších měst
- zapojení okolních škol v rámci projektu OP VVV
- spolupráce s neziskovými organizacemi ve snaze podpory společného vzdělávání