Co všechno se může v českém veřejném prostoru stát tématem dne? Pro některé Čechy se jím stal leták obchodního řetězce Lidl, v němž nabízí oblečení pro muže i ženy. Jedním z mužských modelů je černoch a řetězec kvůli tomu kritizují desítky lidí, kteří na jeho facebookový profil posílají otevřeně rasistické příspěvky.
Lidl reagoval upozorněním, že je 21. století a Česko je v Evropě, kde spolu žijí různé rasy. „A protože Lidl najdete také po celé Evropě, nevidíme rozdíly. Čím více ze světa totiž poznáte, tím větší toleranci vůči jiným máte. Proto jsou naši modelové ze všech koutů světa,“ reagoval na výtky řetězec.
Málokterá značka a málokterý markentigový či za PR firmy zodpovědný člověk najde odvahu jít proti poblázněnému davu na sociálních sítích a stojí si za svým obecně a morálně správným názorem. Vždy se vyplatí bránit to morálně správné, ať už jde o muslimy, uprchlíky, jiné etnikum či cokoliv jiného.
Mluvčí společnosti Lidl přiznala, že s ojedinělými projevy rasismu se na Facebooku setkali již v minulosti, nikdy ovšem v takové míře jako nyní. „S reakcemi některých občanů na facebookovém profilu naší společnosti samozřejmě nesouhlasíme,” dodala. (zdroj novinky.cz)